پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226414
توسعه برنامه "موشکي-هسته اي" رژيم صهيونيستي + تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/07/01 10:30:06
نمایش : 1530
تحليلگران منطقه معتقدند وجود ذخاير انبوه سلاح‌هاي هسته‌اي در سرزمين‌هاي اشغالي صلح و امنيت را در منطقه غرب آسيا و مديترانه به خطر مي‌اندازد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رژيم صهيونيستي بزرگترين دارنده زرادخانه سلاح اتمي در منطقه غرب آسياست که در آن تعداد دست کم 80  کلاهک هسته اي ذخيره شده است. 

 

پايگاه اينترنتي والا به نقل از موسسه پژوهش‌هاي سوئد اعلام کرد: اسرائيل هشتاد بمب هسته‌اي دارد. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي به سياست مبهم خود در اين زمينه ادامه مي‌دهد. اسرائيل از زماني که نيروگاه "ديمونا" در اواسط دهه پنجاه را ساخته است داشتن سلاح هسته‌اي را نه تائيد و نه رد مي‌کند.

 

موسسه پژوهشهاي صلح در استکهلم در گزارش ساليانه‌اش درباره فهرست زرادخانه‌هاي سلاح هسته‌اي در جهان از جمله زرادخانه اسرائيل اعلام کرد : اسرائيل همچنين پرتاب موشک‌هاي بالستيک را آزمايش کرد. اين موسسه تاکيد مي‌کند در حاليکه آمريکا و روسيه زرادخانه هسته‌اي خود را کاهش دادند اسرائيل و برخي کشورها به توسعه آن ادامه مي‌دهند.

 

گاف بزرگ

 

 

تحليلگران منطقه معتقدند وجود ذخاير انبوه سلاح هاي هسته اي در سرزمين هاي اشغالي صلح و امنيت را در منطقه غرب آسيا و مديترانه به خطر مي اندازد. 

 

اما سوالي که مطرح مي شود اين است که رژيم صهيونيستي دقيقا چند کلاهک هسته اي دارد؟  آيا ميزان آن نسبت به يک دهه قبل افزايش يافته است و اکنون نيروگاه ديمونا در چه وضعيتي است؟ 

 

گزارش منابع و مقامات آمريکايي نشان مي دهد که تعداد کلاهک هاي اتمي اسرائيل  حدود 150 تا 300 است. اخيرا "کالين پاول" وزير خارجه دولت محافظه کار "جورج دبليو بوش" در اين زمينه مي گويد: اسرائيل 200 سلاح هسته اي دارد.

 

گاف بزرگ

 

"جيمي کارتر" رئيس جمهور اسبق آمريکا، نيز تعداد کلاهک هاي هسته اي رژيم صهيونيستي را در مصاحبه ها و سخنراني بين 150 تا 300  اعلام کرده بود. 

 

"آونر کوهن" استاد مرکز جيمز در امور مطالعات عدم تکثير در موسسه مطالعات بين المللي ميدل بري در مونتري، اظهار داشت: اين مسئله قرار نيست آشکارا و علني و از سوي آنهايي که براي دولت آمريکا کار مي کنند مورد بحث قرار گيرد. حتي به اعضاي کنگره نيز به کرات تذکر داده مي شود از اشاره به وجود زرادخانه هسته اي اسرائيل خودداري کنند.

 

کوهن که مطالب بسياري درباره برنامه هسته اي اسرائيل نوشته است، خاطر نشان کرد: درخور توجه است که فردي مانند کالين پاول اين موضوع را بيان کرد. بديهي است که وي از همه نوع اطلاعات در خصوص اين مسئله آگاه بود. همه آن را به گونه اي موضوعي آشکار و علني در نظر مي گيرند، اما دولت آمريکا بر اساس سياست خود هيچ گاه آن را اعلام نکرده است.

 

موضوع پرداختن به تعداد کلاهک هاي اتمي اسرائيل به اندازه اي حساس است که پس از اظهار نظر "کالين پاول" وزير خارجه اسبق آمريکا ، هيچ مقام آمريکايي از جمله "جان کربي،" سخنگوي وزارت امور خارجه حاضر به اظهار نظر در اين زمينه نشدند. 

 

نکته جالب توجه اين است که آمريکا درباره تسليحات اتمي اسرائيل به سختي اظهار نظر مي کند ؛ اما درباره برنامه اتمي برخي کشورهاي جهان از جمله کره شمالي به سرعت موضع گيري مي کند و کار به تحريم اقتصادي نيز مي کشد. 

 

کارشناسان معتقدند که اسرائيل  در سايه حمايتهاي غرب و به ويژه آمريکا؛ فعاليتهاي تسليحاتي هسته‌اي، تعداد دقيق کلاهکها و تاريخ آزمايش‌هاي هسته‌اي خود و همچنين اطلاعات نيروگاه اتمي "ديمونا" را همچنان محرمانه نگه داشته است.

 

رژيم صهيونيستي  همچنين انواع مختلفي از سلاح هاي هسته اي از جمله بمب‌هاي حرارتي و بمب‌هاي کوچک اتمي براي حملات محدود را در اختيار دارد. اسرائيلي‌ها براي استفاده از کلاهک‌هاي هسته‌اي خود، بيش از هر چيز بر روي موشک‌هاي کلاس "جريکو" حساب کرده اند. 

 

گاف بزرگ

 

 

اسرائيل در حال ساخت و توسعه سلاح‌هاي شيميايي، ميکروبي و هسته‌اي است و بزرگترين زرادخانه‌هاي اين سلاح را در منطقه غرب آسيا دارد. در سال  2003 برخي رسانه هاي غربي گزارش هايي درباره برنامه اتمي رژيم صهيونيستي منتشر کردند که نشان از بي توجهي صهيونيست ها به قوانين بين المللي مبني بر عدم تکثير سلاح هاي هسته اي است. 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html